אני מאוד אוהב ספרי ילדים, מהסיבה הפשוטה שאפשר למצוא בהם המון חוכמה. אחד מהם, הוא ספרו המפורסם של ד”ר סוס – “אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים” שמדבר על כך שברגע שאנחנו פועלים, בעיקר אם יוצאים מאזור הנוחות שלנו, אז יש סיכוי שיקרו דברים. ובתור אחד שמנהל מספר רב של ערוצי יוטיוב במגוון תחומים, אם יש משהו אחד שלמדתי לאורך השנים הוא שצורת ההסתכלות הזו מאוד מתאימה ליוטיוב. הפוסט הזה מספר על אחד המקרים הללו.

משחק המחשב הישן שחזר לחיים

בתחילת חודש יוני קיבלתי מייל מלירון ברזילי, הבעלים של חברת MojoTouch, המפיצה מחדש בפלטפורמות השונות משחקי מחשב שהיו להיטים אדירים בשנות ה-90, כגון The 7th Guest, Simon The Sourcer, ו-Flight of the Amazon Queen.

הסיבה שלירון פנה אליי היא כדי להודות לי על כך ששיתפתי באחד מערוצי היוטיוב שלי סרטון פרסומת למשחק מחשב ישן בשם “The Feeble Files”.

מה שקרה זה שאי-שם ב-2015, כשהעליתי את הסרטון ליוטיוב, לא מצאתי את הפרסומת למשחק הזה ביוטיוב, ולכן החלטתי להעלות אותה לערוץ היוטיוב האישי שלי. חשוב לי להבהיר, שלא הייתה לי שום כוונה לשתף את התוכן הזה למטרת מונטיזציה, ובכך להרוויח ממנו כסף, מכיוון שלא יצרתי אותו ואין לי זכויות עליו.

וכך, בחלוף 6 שנים, התברר לי דרך המייל של לירון (שלאחריו גם שוחחנו בטלפון), שהמשחק יצא עכשיו במהדורה מחודשת לפלטורמות שחברת MojoTouch פעילה בהן.

לירון סיפר לי, שהסרטון שהעליתי עזר לו לגלות שהמשחק הופץ בארץ, ואפילו קיבל שם בעברית. המידע הזה, אפשר לו ליצור לפרסומת גירסה מחודשת באיכות גבוהה לרגל יציאת המשחק מחדש.

לי זה היה ממש כיף לשמוע את הדברים הללו מלירון, כי הדברים שלו נגעו לי בכל הנקודות הנכונות – ראשית, שמחתי שהצלחתי לעזור למישהו, שגם נשמע כמו אחלה בנאדם.

מעבר לכך, עולמות המחשבים ומשחקי המחשב זה משהו שאני מאוד מתחבר אליו גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית.

ומעל לכל – זה קרה בזכות יוטיוב.


אז קבלו את הטריילר של המשחק The Feeble Files

הגירסה הישנה שעלתה לערוץ היוטיוב שלי

הטריילר המקורי למשחק המחשב – The Feeble Files


הגירסה החדשה

הטריילר החדש למשחק המחשב – The Feeble Files


מה אפשר ללמוד מהסיפור על יצירת תכנים ליוטיוב?

כשמעלים תכנים ליוטיוב – קורים דברים

בדיוק כמו בסיפור של ד”ר סוס, עשיתי מעשה וזה הניע תהליך. וכשמסתכלים על יוטיוב, אני תמיד אומר שיש המון דברים שאפשר להשיג באמצעות ערוץ היוטיוב שלנו.

במקרה הנוכחי, השיקולים שלי היו מאוד פשוטים אך ברורים מבחינתי – להמיר קלטות וידאו ישנות לקבצים כדי לפנות מקום, לשמר את האינפורמציה שהייתה על הקלטות ולשתף תכנים ישנים עם אנשים נוספים.

אז כשאתם מעלים סרטון ליוטיוב (או לכל פלטפורמה אחרת) תשאלו את עצמכם מה זה נותן לכם. אולי מסתתר שם משהו שכן יגרום לכם לשתף (או אולי להימנע משיתוף של) אותו תוכן.


התקשורת ביוטיוב היא לא חד-כיוונית

במקרה הזה פרסמתי סרטון בערוץ היוטיוב האישי שלי.

על פניו, מדובר בצורת זרימת מידע חד-כיוונית, כי המקסימום שהצופים בסרטון יכלו לעשות הוא להגיב.

אבל ניתן ליצור איתי קשר גם דרך תגובות לערוץ, דרך ה-Community Tab ובמידה ואני מספק דרכים ליצירת קשר, אז גם ניתן לאתר אותי ולתקשר איתי בצורה ישירה.


לפעמים צריך סבלנות עד שיקרו דברים

אנחנו חיים בעידן של “כאן ועכשיו”, וגם ביוטיוב רוב אנשים מצפים לתוצאות מיידיות. אך בפועל, כשעושים דברים, לא תמיד נראה את התוצאות שלהם באופן מיידי.

זה יכול אפילו לקחת כמה שנים טובות עד שיקרה משהו, בדיוק כמו בדוגמה הנוכחית שבה העליתי סרטון ב-2015, בעוד שרק ב-2021 אדם שצפה בסרטון שלי מצא בו תועלת משמעותית.


אפשר להגיע לכולם אבל אי אפשר לדעת למי תגיעו

באמצעות הערוץ והתכנים שאנו מעלים ליוטיוב, יש לנו אפשרות להגיע לכל אדם בכל מקום בעולם (כל עוד יש שם חיבור לאינטרנט ולא מצנזרים את יוטיוב).

במקרה הזה יצא שלירון ברזילי הבעלים של חברת MojoTouch, שפועל להפיץ משחק המיועד לקהל הבינלאומי, מצא את הסרטון שלו בערוץ היוטיוב של איתי ליפקה שגר בישראל, על אף שהסרטון לא בהכרח פנה לקהל ישראל.


יצאתם לדרך ביוטיוב וקרו לכם דברים נפלאים? שתפו וקבלו צ’ופרים

אני בטוח שהמאמר הזה יעזור ללא מעט אנשים שיוצרים תכנים ליוטיוב.

אם גם לכם יש סיפורים מעניינים על דברים שקרו לכם בעקבות העלאת סרטונים לערוץ היוטיוב שלכם, אני מזמין אתכם לשתף אותם – בתגובה למאמר או בקבוצת הפייסבוק של “יוצרים תוכן”.

הסיפורים המוצלחים ביותר יזכו במתנה מיוחדת – קוד קופון להורדת הגירסה המחודשת של המשחק The Feeble Files.

המתנה באדיבותו של מלירון ברזילי, הבעלים של חברת MojoTouch.

שימו לב כי כמות הקופונים מוגבלת, וההצעה הינה לזמן מוגבל ו/או עד גמר המלאי.


מעוניינים לרכוש את המשחק The Feeble Files (או משחקים אחרים של MojoTouch)?

תוכלו לעשות זאת מהפלטפורמות הבאות:

הרשמה לניוזלטר

בואו לעקוב אחר "יוצרים תוכן"

קבוצת פייסבוק

קבוצת לינקדאין

ערוץ יוטיוב

עמוד פייסבוק

אינסטגרם

טיקטוק

טלגרם

2 תגובות

  1. מה שהכי מסקרן אותי, מאיפה השגת את הפרסומת הזאת? אולי יש שם עוד אוצרות כאלה שעדיין לא נתגלו?

    1. הי עומר,
      מדובר בפירסומות ישנות שעברו המרה מקלטות אנלוגיות לקבצים והועלו ליוטיוב.
      לגבי קיומם של אוצרות נוספים – אם יהיו תכנים נוספים נפרסם אותם בערוץ היוטיוב שבו צפית בפרסומת הנוכחית ו/או במסגרת “יוצרים תוכן” – אז שווה לעקוב אחר שניהם 😉
      בברכה,
      איתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן