ההיסטוריה של האנושות כוללת אינספור סיפורים על זוגות שהשיגו יחדיו דברים גדולים. לכל תחום יש את הצמדים הבולטים שלו, אבל כשזה נוגע ליצירת תוכן בתחום המחשבים והגיימינג – ספק אם אפילו צוות המומחים של “חתונה ממבט ראשון” היה יכול לחלום על שידוך כזה מוצלח. אנחנו מדברים כמובן על עמרי תורג’מן וליעד גבע, הצוות המבריק שייסד יחדיו את המותג “TML Gaming”, במסגרתו הם מציעים תוכן משובח על עולם המחשבים והגיימינג. מהו המרכיב הסודי שהופך את השותפות הזו לכל-כך מוצלחת? בדיוק בשביל זה הם התבקשו לענות על השאלון של “יוצרים תוכן”, והתשובות שלהם בהחלט מבהירות מדוע מדובר בשניים מיוצרי התוכן הטובים בישראל בתחומם.


כששואלים אתכם מה אתם עושים בתור “יוצרי תוכן” – מה אתם אומרים?

TML: היי אנחנו TML Gaming (עומרי וליעד), צמד יוצרי תוכן שמתמקדים במחשבים חומרה וגיימינג. אנחנו עושים סרטוני סקירה לחומרה, בניות מחשבים מגניבות וציוד היקפי לגיימרים.


אם במקרה לא יצא לכם עד היום לראות סרטון של השניים, בואו נתחיל עם משהו רגוע ונתקדם משם:

תחרות מי בונה מחשב מהר יותר!!!
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

מה הייחוד שלכם לעומת יוצרי תוכן אחרים בתחום שלכם?

TML: שאנחנו זוג הייטרים גדולים 😈😈😈

אבל תכל’ס, אנחנו פשוט שני יוצרים שמנסים לעשות את התכנים הטובים ביותר והמועילים ביותר לישראלים שמתעניינים בתחום שבו אנחנו עוסקים.

אנחנו לא מרגישים מיוחדים במיוחד, אולי זו גם נקודת החולשה שלנו, אנחנו פשוט מנסים להביא את הדברים כמו שהם באמת, גם אם לפעמים זה אומר שאנחנו צריכים לוותר על שינה בלילה וגם אם זה אומר שאנחנו צריכים לצאת כנגד השותפים שאיתם אנחנו עובדים, הצופים נמצאים מעל להכל.


עכשיו הרבה יוצרי תוכן נמצאים בסיטואציה שבה הם נדרשים למצוא איזון בין להיות בסדר עם אחרים, הרצון לעבוד עם חברות ותוך כדי גם להיות אותנטיים ולשמור על יושרה מקצועית. והחברים ב-TML Gaming עושים זאת על הצד הטוב ביותר, כפי שממחיש הסרטון הבא:

תחרות מי בונה מחשב מהר יותר!!!
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

מה גרם לכם להפוך ליוצרי תוכן?

TML: תחושת שליחות מסויימת של יצירת תוכן איכותי בעברית לקהל המקומי. לא היו פה הרבה יוצרי תוכן מהתחום הזה ועדיין אין פה הרבה, וזה קצת חבל.

התחלנו מסטרימינג וגיימינג ומהר מאד הבנו שאנחנו יכולים לתרום לאנשים מהידע והניסיון שרכשנו עם השנים. מאז הקמנו קהילה חזקה מאוד בדיסקורד (שאנחנו גאים בה מאוד!!!), ושם אנחנו וחברי הקהילה שמתנדבים בתור אנשי צוות עוזרים לאנשים לבצע החלטות חכמות בכל מה שקשור לרכישת מחשב ו/או ציוד היקפי.


הרבה יוצרי תוכן ומשפיענים מספרים על כך שהם מניעים את הצופים והעוקבים שלהם לפעולה, ומביאים אותם בסופו של דבר לבצע רכישה. במקרה של TML Gaming אתם יכולים להיות בטוחים שיש כאן מכירות שמתורגמות לכסף, וזה גם מגובה בסרטונים בכיכובם של אנשים שרכשו בעזרתם מחשבים וציוד נלווה, כפי שניתן לראות כאן:

מחשב גיימינג חדש ל-Ramen
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

האם אתם יוצרי תוכן במשרה מלאה?

TML: לא, אבל בהחלט מרגיש ככה לפעמים. חשוב לציין שאנחנו שני אנשים, לכל אחד מאיתנו יש עבודה במשרה מלאה ואת החיים האישיים שלנו (משפחה, ילדים וכו’).

במציאות של הדברים היו תקופות שהרגשנו שהעיסוק הזה יכול להוות גיבוי ל-Day job שלנו, אבל מרגיש שלפחות הנישה שלנו מעט קשוחה כדי להמיר אותה לעסק רווחי שיכול להחזיק שני משקי בית ולהחליף את העבודה שלנו. ואם לומר את האמת, לא בטוח שאנחנו רוצים לשנות את הקונסטלציה הנוכחית בהרבה.


יאמר לזכותם של עמרי וליעד שהם יודעים לעשות יפה את ההפרדה בין החיים האישיים לבין העיסוק שלהם כיוצרי תוכן, למרות שפה ושם הם דואגים לפנק אותנו עם הצצה לחיים האישיים שלהם. במקרה של עמרי למשל, זכינו לקבל ממנו סרטון שלם שבו הוא חושף בפנינו את הדור הבא (בד”כ מדובר בחשיפת דור חדש של מעבדים או כרטיסי מסך, אך למען הסר ספק כאן מדובר בבן שלו):

הילד שלי בן 5, בונה את מחשב הגיימינג הראשון שלו
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

באיזה ציוד אתם משתמשים כדי ליצור תוכן?

TML: הציוד הראשי שלנו זה מצלמת Sony A6400, כשאת רוב ה-A-Roll אנחנו עושים עם עדשת SIGMA 16mm צמצם 1.4.

התאורות המשמשות אותנו הן שונות ומגוונות, החל מ-Softbox פשוט סיני וזול מסין, ועד לגופי תאורה קטנים ועוצמתיים של Aputure ו-GODOX.

וכמובן שחייבים מיקרופון איכותי, התחלנו מ-Shotgun Mic קטן של Boya, יחסית פשוט שנותן סאונד נפלא, והוספנו לארסנל גם מיקרופונים אלחוטיים של Saramonic.

כל אחד עובד ועורך על העמדה הפרטית שלו, בעיקר ב-Adobe Premiere Pro, למרות שעוברת המחשבה בראש לעבור ל-DaVinci Resolve.

גיבוי זה תמיד מועיל, אז אנחנו משלימים צילומים עם הסמארטפון כל הזמן, וכמובן שיש לא מעט תכנים שאנחנו מייצרים למדיות השונות שכולם נעשים בסמארטפון מההתחלה ועד הסוף.


באחד הסרטונים של עמרי וליעד הם דאגו לשתף את הצופים שלהם ב-Unboxing מקיף שעשו לרכישה רצינית שעשו של ציוד החדש שרכשו לצורך שידרוג האיכות ההפקתית של הסרטונים שלהם. התוצאה מעניינת לצפייה גם אם אתם יוצרי תוכן מתחומים שאינם בהכרח מחשבים וגיימינג:

ציוד צילום חדש לערוץ!!! פתיחת קופסא ב-10,000 שקל!!!
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

מה הדבר שאתם הכי אוהבים והדבר שאתם הכי פחות אוהבים בתהליך יצירת התוכן?

TML: וואו, זו שאלה קשה ומורכבת.

בגדול מה שהתחיל כתחביב מהר מאוד הפך לעבודה, אנחנו מרגישים שסף הריגוש ממוצרים חדשים ירד באופן משמעותי וזה יכול להיות מתסכל מפעם לפעם. עם  זאת, זה עוזר לקבל פרספקטיבה אובייקטיבית יותר על מוצרים וציוד שאנחנו מקבלים לידיים.

ניקח לדוגמא השקה של כרטיסי מסך או מעבדים חדשים – אנחנו כבר לא רואים בזה כמו חגיגה צרכנית. אנחנו מקבלים את הציוד לידיים ומתחילים ישר לעבוד, לבדוק, להשוות ולהסיק מסקנות, בזמן שה-Average Joe שלך יכול להתלהב עד הגג מזה שמפציצים אותו בהשקות.

ועל הפן החיובי יותר, אנחנו מאושרים לראות שתוכן שיצרנו עזר למישהו, משתדלים לקרוא כל תגובה ולהתייחס לכל צופה שבוחר להשקיע את הזמן שלו במדיה שלנו.


הרבה יוצרי תוכן שעוסקים בסקירות של מוצרים, שירותים או חוויות, יוכלו להזדהות עם התשובה של החבר’ה מ-TML Gaming לגבי הירידה בסף הריגוש בתחום שבו הם כבר ראו הכל מהכל. אך החוכמה היא כל הזמן לאתגר את עצמנו לצאת מאיזור הנוחות ולהתנסות בדברים חדשים, ואת זה הם בהחלט דואגים ליישם. למשל, רק לפני מספר חודשים השניים הנציחו את המסע שלהם לתערוכת המחשבים הבינלאומית Computex שמתקיימת מדי שנה בטאיוואן, במה שהיווה את הפעם הראשונה שהם צילמו יחדיו תוכן בחו”ל.

טסנו לתערוכות המחשבים הגדולה בעולם | COMPUTEX 2023
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

איזה פלטפורמות אתם הכי אוהבים?

TML: לא יודע אם אפשר להגדיר את זה כ”אוהב”, אבל הפלטפורמה העיקרית שלנו היא כמובן YouTube בתכני Long-form.

לדעתי יש יתרונות וחסרונות ברורים לכל פלטפורמה, לנו כרגע הכי מתאים להתמקד ב-YT, אבל בתור ישות מדיה, לא מזיק כלל לתת קצת יחס ואהבה לשאר הפלטפורמות.


התשובה של TML Gaming כולל התייחסות גם לפלטפורמה וגם לפורמט מסוים של תכנים ארוכים. ואחד הדברים שמאפיינים יוצרי תוכן הוא היכולת שלהם להתאים את עצמם גם לפלטפורמות חדשות וגם לפורמטים נוספים. מה שיפה ביוטיוב הוא שהיא מציעה מקום לפורמטים שונים של תכנים – ארוכים, קצרים (Shorts), שידורים חיים (Live) ולאחרונה גם מתחם ייעודי לפודקאסטים.

ואתם יודעים למי יש פודקאסט ביוטיוב בנושא של מחשבים, טכנולוגיה וגיימינג?

הפודקאסט של TML
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

מה המחווה הכי יפה שזכיתם לה עד היום מהעוקבים שלכם?

TML: וואו, זו שאלה קשה.

עשינו סדרת סרטונים קצרה ומצחיקה שבה אנחנו ממש צולים (Roasting) וצוחקים על הסטאפים (Setup) של הצופים שלנו. הייתה שם היענות מטורפת, ובגלל האופי ה”שלילי” לא חשבנו שאנשים ירצו להשתתף, אבל הופתענו לטובה ויש לנו המון פניות מצופים שרוצים להציג את הסטאפ או העמדה שלהם, וזו אינטראקציה כיפית מצחיקה ולא צפויה.


סדרת סרטוני ה-Roast שיצרו עמרי וליעד היא אחת הקורעות למי שבקיאים בעולמות הגיימינג והמיחשוב. אבל מעבר לצחוקים, רואים כאן קבוצה גדולה של עוקבים שלהם ששים לקבל מהם ביקורת פומבית ומסוגלים לצחוק על עצמם. וזוהי עדות נוספת לכוחה של הקהילה שנוצרה סביב TML Gaming. לנו כל מה שנותר לקוות הוא שנזכה לראות פרקים נוספים מהסדרה “הייטרים צוחקים על הסטאפ שלכם”.

הייטרים צוחקים על הסטאפ שלכם – פרק 3
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

אילו יוצרי/ות תוכן עושים עבודה טובה לדעתכם?

TML: ראוי מאד לפרגן לחברה הישראלים שעומדים יחד איתנו במערכה ומייצרים תכנים מדהימים!!!

ערוץ המחשבים HardwareX הוותיק של מישל שעוסק בתחומים שחופפים לנו לגמרי.

ערוץ הטכנולוגיה Alon Garini של אלון (כמובן) שידוע גם בתורMKBHD הישראלי”.

ערוץ הטכנולוגיה של Yam Olisker של ים (גם כן כמובן) שידוע בתור “MKBHD ג’וניור הישראלי” (חחח).

ויש עוד כמה 😉 כולכם נותנים השראה ורצון לדחוף קדימה את יצירת התוכן בתחום הטכנולוגיה והמחשבים בישראל.


מערכת יוצרים תוכן מחזקת את הבחירות של TML Gaming וכל מילה בסלע.

סרטון של HardwareX
(מתוך ערוץ היוטיוב של מישל)
סרטון של “MKBHD הישראלי”
(מתוך ערוץ היוטיוב של אלון גרעיני)
סרטון של “MKBHD ג’וניור הישראלי”
(מתוך ערוץ היוטיוב של ים אוליסקר)

האם יצא לכם לשתף פעולה עם יוצרי/ות תוכן אחרים?

TML: האמת שלא,  לא כי לא רצינו, פשוט זה גיהנום צרוף לנסות ולתאם פעילויות עם עבודה במשרה מלאה ומחויבויות אחרות, אולי מתישהו בקרוב, יש לנו הרבה רעיונות כיפיים, צריך למצוא להם את הזמן.


מיהו הספונסר האידיאלי מבחינתכם?

TML: לא ניכנס לפרטים הניטי גריטי (nitty–gritty) כאן, אבל אנחנו עד היום עבדנו עם נותני חסות שמבינים בעיקר את הכוח של השוק הישראלי, גם אם הוא קטן.

זה לא תמיד פשוט, קשה להגיע ולחדור לתודעה של שותפים עסקיים, אבל זה אפשרי.

מה שבאמת תמיד חשוב לנו בתהליכים שיש נותן חסות לסרטון או תוכן מסוים, זה שנוכן לשמור על הקול הביקורתי שלנו, אנחנו לא מעוניינים לעבוד עם נותן חסות לשלוט בתכנים או בדעה שלנו, ואנחנו תמיד שקופים עם זה מראש, גם אם זה מוביל היתקלויות פחות נעימות.


כשהתעקשתי ש-TML Gaming ינקבו בשמות של חברות ספציפיות, הם ציינו לטובה את חברת אינטל, שכידוע חלק נכבד מהפיתוח והייצור שלה מתבצע בישראל. והתחושה היא שבאינטל אכן מבינים את הערך של יוצרי תוכן אותנטי. הדוגמה הבולטת ביותר לכך הייתה כאשר ב-2022 הזמינו לביקור בישראל את ליינוס סבסטיאן, שנחשב לאחד היוטיוברים המובילים בעולם.

בכל מקרה, כל זמן שאינטל וחברות נוספות לוקחות בחשבון יוצרי תוכן ישראלים ודואגות לטפח את הקשר הזה, אנחנו נזכה ליהנות מתכנים ברמה גבוהה כמו אלה:

זה ה-RTX 4080 הכי יפה כרגע!!! | מחשב גיימינג שכולו MSI
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)
אינטל מפילה פצצה עם דור 13 | RAPTOR LAKE
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

מבין כל התכנים שיצרתם עד היום – באיזה מהם אתם הכי גאים?

TML: או… יש לנו כמה, אבל שניים מתוכם לדעתי ממש קרובים אלינו.

הראשון הוא סרטון שנעשה בזמן הקורונה, במסגרתו בדקנו את האמינות ואיכות השירות של חנויות מחשבים בארץ. אנחנו מרגישים שהסרטון הזה עזר להמון אנשים לקחת החלטות חכמות יותר על איפה כדאי להם לרכוש מחשב, ומה היחס שמקבלים מהחנות.

מי חנות המחשבים הכי אמינה ? איפה לקנות מחשב
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

TML: הסרטון השני הוא אולי גם היותר מרגש, זה סרטון שבו ערכנו תחרות בין הצופים שלנו והמנצח זכה (בהפתעה) בכרטיס מסך RTX3060 שניתן במסגרת שיתוף פעולה עם MSI.

כל המהלך הזה היה בתקופה שבה לא היו מלאים של כרטיסי מסך, והמחירים היו מטורפים, אז הכרזנו שהזוכה יקבל מימון חלקי ויוכל לרכוש את הכרטיס במחיר מצחיק. זה היה מנגנון של דמי רצינות מצד המשתתפים, וגם משהו שאפשר לנו להפתיע את הזוכה ואת המשפחה שלו בקטע מרגש ומטורף (ומצחיק).

יש מצב שזו הפעילות שהכי נהנינו לעשות עד היום.

הוא קיבל 3060 במתנה!!!!
(מתוך ערוץ היוטיוב של TML Gaming)

בריאיון הבא שלכם ל”יוצרים תוכן” אתם תספר לנו ש…?

TML: נשמח להגיד שפרצנו, גדלנו והגענו ליותר צופים שהיו צריכים אותנו. בסופו של דבר זה הדבר העיקרי שמניע אותנו.


הנה כל הדרכים לעקוב אחר TML Gaming

Youtube

Instagram

TIKTOK

Discord

FACEBOOK


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן