הערך שניתן להפיק מיצירת תכנים למטרות טובות הוא בעל פוטנציאל אדיר עבור היוצרים ובעיקר עבור הסביבה. הכתבה הבאה תמחיש לכם שלעשות טוב לאחרים יעשה טוב מאוד לכמות הצפיות והמנויים שלכם…

אחד הפרמטרים שהופכים תוכן למצליח הוא אם אנחנו חווים בגללו רגש כלשהו. יכול להיות שנצחק, נבכה או נתרגז מסרטון שנצפה בו או טקסט שנקרא, אבל הפואנטה היא שתוכן שגורם לאנשים לרגש הוא תוכן שאנשים רוצים לשתף אחד עם השני. והיום כאשר אנשים משתפים תכנים בנושא מסוים, הם בעצם משתפים את הרגשות והתחושות שלהם לגביו.

יש הרבה גורמים שמשחקים על רגשותיהם של הצופים והקוראים, כאשר הבולטים שבהם הם אמצעי התקשורת, המפרסמים וכמובן הרשתות החברתיות. לכעוס עליהם לא יעזור לנו יותר מדי כי זה רק הולך ומשתכלל, אבל אם נבין את הכוחות שפועלים מסביבנו, אולי אפילו יצא לנו מזה משהו טוב.

התרגלנו כבר לכך שהתקשורת מזהירה אותנו מסרטונים שקשים לצפייה או אתגרים מסוכנים ברשתות החברתיות, אבל הסקרנות לצפות בתכנים הללו ואפילו לחקות אותם כדי “לרכוב על הטרנד” רק מעצימה את ההצלחה שלהם ומגבירה את האינטרס של אמצעי התקשורת לתת במה לאייטמים הללו.

עכשיו בואו נהיה כנים עם עצמנו לרגע ונשים את הדברים על השולחן – כיוצרי תוכן קל מאוד לשתף פעולה עם המגמה הזו, היות והצלחה מבחינת רוב האנשים שמפרסמים סרטונים, תמונות או כתבות באינטרנט נמדדת על סמך כמות הצפיות, מנויים והכנסה כספית מאותם תכנים.

וזה דבר לגיטימי לחלוטין לרצות להצליח, להתפרסם ולקדם את עצמנו ואת העסק או המותג שלנו. אז אמנם יצירה של תכנים רדודים, בוטים ואפילו אלימים עשויה להשיג חשיפה רחבה, אבל באותה מידה אפשר להשיג צפיות, לייקים, תגובות, עוקבים, לקוחות וחסויות, בתוספת הערכה גדולה על-ידי יצירת תכנים עם ערך מוסף שעושים טוב לאחרים ולסביבה.

רוצים דוגמאות? בבקשה…


אורי זוגלובק – סרטון למען עמותה

אורי זוגלובק הוא בעלים של חברת הפקה ויוצר דוקומנטרי, שהפיק עבור “עמותת מגן לזכויות אנוש” סרטון על הקלות הבלתי נסבלת של אישפוזים פסיכיאטריים, במטרה להעלות לתודעה את הנושא הרגיש הזה.

בסרטון מוצג בחור (דניאל, שם בדוי) שעבר התעללות, קשירות, מכות והכל בגלל תובע מחוזי שלא מכיר את החוקים במדינת ישראל. על-פי מחקרים שביצעה העמותה, מדי שנה מדובר מדובר במאות אנשים שחווים אישפוז בכפייה בבתי חולים פסיכיאטריים, ולא תמיד אנחנו שומעים על הדברים הללו מגיעים לתודעה הציבורית.

כפי שניתן להתרשם, הסרטון מעביר את המסר בצורה רצינית החל מהשנייה הראשונה, ובכך מצליח לעורר עניין אצל הצופים להתעמק בנושא ולא להישאר אדישים אליו.

אורי זוגלובק – עמותת מגן לזכויות אנוש

שרי שאולוב – ריאיון #קצתאחר

במסגרת פרויקט “#קצתאחר” שהובילה גוגל שנועד לקדם את “יום הסבלנות הבינלאומי” שמתקיים ב-16.11 מדי שנה צילמו יוצרים מובילים ביוטיוב סרטונים שנגעו בנושאים שהם קצת “רגישים”.

שרי שאולוב לקחה את ההזדמנו הזו בשתי ידיים כדי ליצור ריאיון מעניין עם דורינה, קרובת משפחה שלה שחולה במחלה שגרמה לה למגבלות פיזיות. הריאיון זכה לאלפי צפיות, ואפשר לצופים להכיר מקרוב את דורינה המקסימה, שמתמודדת עם המציאות בצורה מעוררת השראה שכולנו רק יכולים ללמוד ממנה.


גל איסייב – סרטוני השראה ומוטיבציה

אחד הנושאים הכי טרנדיים באינטרנט הוא סרטוני השראה ומוטיבציה, שברגע אחד יכולים לשפר לנו את מצב הרוח ולתת לנו כוחות מחודשים.

מי שהביא את התחום הזה לכדי דרגה של אומנות הוא הצלם המוכשר גל אסייב, שמנצל את יכולות ההפקה שלו כדי ליצור כדי ליצור סרטוני השראה מושקעים מבחינה ויזואלית. שימו לב שבעמוד של גל תוכלו למצוא סרטונים נוספים, אז בהחלט שווה לעקוב!

סרטון מספר I – המעשים שלכם משנים את העולם

סרטון מספר II – תעריכו את מה שיש לכם


אסף גולן – העלאת המודעות לאיכות הסביבה

אסף גולן הוא צלם מנוסה שהפיק (יחד עם הצלם התת-ימי רוני זיו) סרטון מדהים המתאר את מה שקורה מתחת למים בחופי בת-ים.

מטרת הסרטון הייתה העלאת המודעות לאיכות הסביבה, והוא זכה לחשיפה גדולה מאוד ברשתות החברתיות.

הסרטון של אסף זכה להצלחה גדולה עד כדי כך שהוא אפילו זכה להתראיין על הפרויקט בטלוויזיה:


רום כרמי – מנקים את ישראל

רום כרמי אוהב את הטבע ודואג להעביר את זה יפה מאוד בסרטונים שלו. מעבר לכך, באמת אכפת לו מאיכות הסביבה, ולכן הוא יזם את אתגר “מנקים את ישראל”, שבמסגרתו הוביל מאות מתנדבים במספר אירועים שונים לנקות אזורים שונים של ישראל.

על הדרך, הסרטונים של רום השיגו מאות אלפי צפיות וזיכו אותו בחשיפה תקשורתית על היוזמה המבורכת.

רום כרמי – אתגר מנקים את ישראל

אוהד הנווד – התנדבות באפריקה

אוהד הנבון, הידוע כ”אוהד הנווד“, חרש את כל העולם לאורכו ולרוחבו, ובכל מקום שבו ביקר הוכיח שהוא הישראלי היפה.

באחד הסרטונים היותר זכורים שלו, אוהד מסקר את ההתנדבות שלו במשך חודש שלם בבית יתומים בלב אגם ויקטוריה באוגנדה. אוהד ויתר על החיים הטובים, בלי אספקה נורמלית של חשמל או מים, כדי לסייע בבית היתומים המאכלס 160 ילדים, שחלקם הם נשאי נגיף ה-HIV.

הסרטון של אוהד העלה אותו לתודעה, אבל התרומה שלו לילדים הנזקקים עלתה על הגמול האישי שלו – אוהד שיחק איתם, עזר להם בשיעורי בית, והכי חשוב – נתן להם תשומת לב.

אוהד הנווד – בית היתומים באוגנדה

דניס צ’רקוב – יש מי שדואג לבעלי חיים

אולי השם הכי מוכר ברשימה הזו הוא דניס צ’רקוב, כוכב רשת עם מאות אלפי עוקבים שהסרטונים שלו בשיתוף עם מישל טרוני ודמויות מוכרות נוספות זוכים להצלחה גדולה.

הסרטונים של דניס בד”כ קלילים ומצחיקים, אבל גם מעבירים מסרים חיוביים ונקודות למחשבה. וכשצריך, הוא גם יודע לגעת בנושאים רגישים כמו אלימות כלפי נשים או הגנה על בעלי חיים.

אז נכון שלא פעם הסרטונים של דניס ושות’ גוררים ביקורת ציבורית, אבל עצם זה שכוכבי רשת לא פוחדים לגעת בנושאים הללו, פעם אחר פעם, עדיף על לטאטא את הנושאים הללו מתחת לשולחן ולהתעלם מהם.


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן