בשבועות האחרונים כדור השלג שנקרא “שמעון חאבא – מדריך פיפי” הולך וצובר תאוצה. הסרטונים שלו בכל מקום, הצופים גזורים עליו ועכשיו יש גם מדבקות בווטסאפ…


כשקוראים לך שמעון חאבא – מדריך פיפי, ואתה שובר את הרשת שבוע אחר שבוע אי אפשר להתעלם מכך שההצלחה שלך כבר כאן. זה כיף לראות אדם מוכשר עם חזון, שהצליח ליצור פורמט בכיכובה של דמות מדריך הטיולים החיננית שמבקרת שבוע אחר שבוע בערים ברחבי ישראל.

דמותו של שמעון מדריך הטיולים גורמת לצופה להידלק עליה מהר מאוד – בין אם תאהבו אותו או שמא הוא יעורר אצלכם אמוציות פחות חיוביות (אין מצב שזה יקרה…) – אתם כצופים לא תוכלו להתעלם מהנוכחות שלו ולהישאר אדישים אליו.


איך זה התחיל?

מדריך פיפי בהודו – הסרטון הראשון ששמעון חאבא העלה ליוטיוב

כפי שניתן להתרשם מהסרטון, אתם מבינים שהסיפור של שמעון ומדריך פיפי החל לו בהודו. לשמחתנו, הוא בחר להביא את הכישרון שלו לישראל ולהתמקד ביצירת תכנים המצולמים בארץ הקודש.

כרגע שמעון מעלה כל יום חמישי סרטון חדש, ועד כה הוא פרסם סרטונים המתעדים את הביקורים שלו ברמלה, קיסריה, ראש העין, בני ברק, פתח-תקווה, יהוד-מונסון, חיפה, חולון ובת-ים.

כל אחד מהסרטונים הללו הורס בפני עצמו, ומראש אני מזהיר אתכם שאם תתחילו לצפות בסרטון אחד זה כנראה יגלוש לצפיה בשאר הסרטונים…

שמעון חאבא מדריך פיפי מבקר בראש העין

שמעון חאבא מדריך פיפי כובש את בת ים

מה הביג דיל לפתוח מצלמה ולהריץ דאחקות על אנשים?

הסרטונים של שמעון הם מה שנקרא “הפקה דלילת תקציב” עם מינימום של ציוד. כבר ראינו את דודו ארז, גיא הוכמן ועוד רבים וטובים עושים זאת. אז מה חדש פה?

ובכן, אף אחד לא מצפה כאן משמעון להמציא את הגלגל. הוא פשוט עושה – ויוצא לו מעולה!

וזה לא קורה סתם כך. יש כאן השקעה, יכולות אילתור וחזון – שאלה הדברים שיוצרים צריכים כדי לשים את עצמם על המפה. וכשאתה מדריך טיולים עם ניסיון בעולם המשחק אז אתה גם יודע לנווט במפה הזו היטב.


העוקבים והעוקבות משתגעים עליו – גם בווטסאפ…

כיוצר ואמן, אתה יודע שעשית משהו טוב לצופים כשהם רושמים לך תגובות מפרגנות, מעלים סרטונים עם חיקויים שלך ורוצים להצטלם איתך. זה לא משהו חדש – גילויי הערצה היו מאז ומעולם. אבל היום בזכות האינטרנט והרשתות החברתיות אנחנו יכולים לעשות זאת בקלות יתרה.

לאט לאט שמעון חאבא מדריך פיפי צובר לו צופים ועוקבים ברשתות החברתיות. אנשים משתפים את הסרטונים שלו ברשתות החברתיות, ואפילו החליטו ליצור מיוזמתם סטקרים לשיתוף בווטסאפ כפי שעיניכם רואות (ניתן ללחוץ על התמונה ולשמור אותה כדי לשתף כ-whatsapp sticker):

יאללה תפיצו ת’סטיקרים ותהפכו לכוכבים של הקבוצה המשפחתית/בעבודה 📱💬


התקשורת לא יכולה להישאר אדישה

גם אמצעי התקשורת קלטו מהר מאוד ששמעון חאבא – מדריך פיפי הוא כוכב בהתהוות. החשיפה החלה עם רוח גבית מ”סטטוסים מצייצים” ששיתפו את הסרטונים של שמעון מדי שבוע. פסגה נוספת אותה שמעון כבש היא במסגרת ריאיון מאוד מפרגן ב-YNET:

שמעון חאבא מדריך פיפי – ריאיון ב-YNET

עכשיו מה שיפה בריאיון הזה הוא שיש כאן דוגמה מעולה לכוכב רשת שישב באולפן מקצועי עם מראיינים מנוסים, מחוץ לאזור הנוחות שלו, והוא פשוט פרח בסיטואציה שנוצרה (ועל הדרך יצר סטורי ותכנים נוספים שהעוקבים והצופים שמחו לקבל).


אז מה צופן העתיד עבור שמעון חאבא – מדריך פיפי ?

ובכן, הרשו לי לשער שאם זה תלוי בשמעון – השמיים הם הגבול.

ברור לי ששמעון השחקן יצליח להשתלב בתעשייה, בין אם בדמות “מדריך פיפי” או בתפקידים אחרים – השאלה היא אם יבחר לפתח את דמותו של שמעון חאבא מדריך פיפי.

כבר ראינו סדרות רשת דוגמת “משיח” עם אודי כגן שהפכה לסדרת פריים-טיים ששודרה בשידורי “קשת” ובסלקום. הדמות של משיח היא אמנם דמות קומית, אבל אודי כגן כשחקן ואמן הוא אדם מאוד מוערך בתחומו.

כמו כל דבר בחיים, אפשר להיות חכמים רק בדיעבד, אז ניתן לזמן לעשות את שלו ובינתיים נמשיך להתענג על הסרטונים השבועיים של שמעון חאבא – מדריך פיפי שכאמור מתפרסמים מדי חמישי ברשתות החברתיות.


ניתן לעקוב אחר שמעון חאבא – מדריך פיפי בדרכים הבאות:


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן