מוסיקה ואפקטים קוליים משמשים אותנו כיוצרי תוכן במסגרת סרטונים, פודקאסטים ותכנים נוספים שלנו. איפה מוצאים אותם, כמה זה אמור לעלות ואיך שומרים על זכויות יוצרים הם חלק מהשיקולים שצריך לקחת בחשבון בתהליך בחירת הצלילים. בפוסט זה ריכזנו עבורכם מאגרי מוסיקה שתוכלו להשתמש בהם עבור התכנים שלכם - חלקם בחינם וחלקם בתשלום

שימו לב כי הפוסט עדיין בשלבי עריכה - לאורך זמן יתווספו מאגרים נוספים - אם יש לכם הצעה למאגר מוסיקה שתרצו להמליץ עליו אנא שתפו אותנו

ספריית המוסיקה והאפקטים של יוטיוב היא המקום ממנו מומלץ להתחיל את המסע המוסיקלי שלכם. תמצאו פה מגוון אדיר של מנגינות ואפקטים, והמגוון הזה רק הולך וגדל ככל שהזמן עובר כי יוטיוב בתור פלטפורמה שרוצה לטפח את היוצרים שלה ולשמר אותם אצלה, דואגת שליוצרים שלה לא יהיו סיבות ללכת לרעות בשדות זרים.

מבחינת זכויות יוצרים, ניתן להשתמש בכל המנגינות והאפקטים ללא בעיה גם ביוטיוב וגם בפלטפורמות אחרות, אבל… וזה אבל גדול! שימו לב שיש שירים שבתמורה לשימוש בהם נדרש לתת קרדיט למי שמבצע/בעלי הזכויות שלו. וכשאנחנו מדברים על לתת קרדיט זה לרשום במפורש את הטקסט כפי שהוא מופיע ב-YouTube Audio Library היכן שתבחרו לפרסם את התוכן שלכם שעושה שימוש בצלילים הללו (לדוגמה – אם תפרסמו את הסרטון ביוטיוב, את הקדיט תידרשו לציין לכל הפחות בתיאור הסרטון ב-YouTube).

עלות – חינם, המאגר כולו ללא תשלום.

אם יש לכם ערוץ YouTube תוכלו לגשת ל-Audio Library על ידי כניסה למסך ניהול הערוץ שלכם, ובתפריט בחרו בקטגוריה המתאימה (ראו צילום מסך).

מכיוון שבלא מעט פעמים אנחנו עשויים להתלבט בין שימוש בשירים מסוימים (כמו למשל להיטים מוכרים או מוסיקה שרכשנו במאגרים אחרים שהם לא יוטיוב), אז על מנת שיהיה לכם קצת סדר לגבי מוסיקה וזכויות יוצרים ב-YouTube מצורף סרטון ההסבר הבא, אשר עונה על שאלות כגון “איך יוטיוב יודע לזהות אם השיר שלי בסדר או מפר זכויות יוצרים”, “איך אני יכול לוודא שהסרטון שלי לא ייפסל ביוטיוב” וכדומה:

נגן וידאו

פייסבוק הבינה לאחר כמה שנים טובות שמה שטוב ל-YouTube עובד מצוין ובהחלט כדאי ליישם אותו אצלה על מנת למשוך יוצרים לפלטפורמה הזו. מאגר הצלילים של פייסבוק מזכיר מאוד את זה של YouTube (ולראייה, הוא יושב ב-Creator Studio של פייסבוק) והוא כולל גם צלילים (קטגורית Tracks) של מוסיקה וגם אפקטים קוליים (קטגורית Sound Effects).

עלות – חינם אין כסף, אך על מנת ליהנות מהשירות יש להתחבר באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם.

ומכיוון שאנחנו עשויים להיתקל גם בבעיות של זכויות יוצרים שקשורות למוסיקה גם בפייסבוק (ואינסטגרם שנמצאת תחת המטרייה של “פייסבוק”) מומלץ לצפות בסרטון הבא, שיעשה לכם סדר לגבי פייסבוק:

Artlist

כאן מדובר בחברה ישראלית בינ”ל המציעה מאגר אדיר ואיכותי ביותר של מוסיקה, אפקטים קטעי וידאו (תחת המותג “Artgrid“) ועוד אותם נדרש לרכוש בתשלום עבור רישיון שנתי.

עלות – נע בין 149$ ל-299$ לשנה, בהתאם לסוג הרישיון שתרכשו.

שימו לב שניתן להירשם לתקופת ניסיון (Free Trial) של כ-14 יום.

Mixkit

גלריה של קטעי וידאו-קליפים, מוסיקה ותבניות וידאו.
עלות – בחינם.

למידע נוסף על מאגרי מוסיקה ונושאים אחרים שקשורים בעולם יצירת התוכן אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בדרכים הבאות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן