חיבור עם מותגים דרך יוטיוב - YouTube BrandConnect

רקע

תכנית BrandConnect של יוטיוב מאפשרת לערוצים נבחרים שעומדים בתנאי סף לסגור עסקאות שת”פים עם מותגים שאושרו על-ידי יוטיוב בעצמה.

השידוך בין מותגים ליוצרי תוכן (בעלי ערוץ היוטיוב) יתאפשר רק לאחר שמבצעים את ההרשמה ל-BrandConnect, ואם יוצר התוכן מתאים לקמפיין הוא יוצג ליוצר התוכן, שיחליט אם ברצונו לקבל אותו.

התשלום ליוצרים מתבצע דרך Google Adsense (בשלב ההרשמה רשום Google Ads אז הנושא נמצא בשלבי בדיקה מול יוטיוב).

מדובר במעין Marketplace שמחבר בין מותגים/מפרסמים לבין יוצרי תוכן הפועלים ביוטיוב, ומטרתו יצירת תכנים שיקדמו את אותם מותגים ו/או שירותים.

נוצר כאן מצב שנועד להיטיב עם כל הנוגעים בדבר – יוצרי תוכן מרוויחים כסף תמורת יצירת תכנים רלוונטיים לקהלים שלהם, מפרסמים מגיעים לקהלים רלוונטיים בתקציבים משתנים, יוטיוב ממצבת את עצמה כפלטפורמה מובילה שניתן לצפות בה בתכנים, לקבל מידע על מוצרים ושירותים ואף לבצע את הרכישה דרכה.

הבהרה חשובה – הפוסט נמצא בשלבי עריכה ובחינה של הנושא כדי לוודא שכל המידע המופיע בו אכן מדויק.

איך מצטרפים לתכנית

תנאי סף

שלב ראשון – על מנת שתוכלו לעבוד עם BrandConnect נדרש שערוץ היוטיוב שלכם יעמוד בתנאי הסף שהם:

להיות בני 18 ומעלה

שהערוץ שלכם יהיה זכאי ל-YouTube Partenr Program

המיקום שלכם הינו במדינה/איזור בהם זה מתאפשר – שימו לב כי בשלב זה ישראל אינה נכללת ברשימת המדינות בהן השירות זמין. מספר המדינות בהן השירות זמין הוא מצומצם נכון לכתיבת שורות אלה. ישנם מקרים יוצאים מן הכלל בהם ערוץ פועל מישראל והאפשרות זמינה בו, אך ניתן להניח כי במידה ו-BrandConnect תיחשב להצלחה מבחינת יוטיוב, היא תפעל להרחיב אותה גם בישראל ובמדינות נוספות.

ללא הפרות פעילת של מדיניות הקהילה של יוטיוב.

שלב 2 – ברגע שהערוץ עומד בתנאי הסף התכנית אמורה להיות זמינה תחת תפריט המוטיזציה של יוטיוב.

YouTube Studio >>> Earn >>> BrandConnect

שלב 3 – מבצעים הרשמה שכוללת מספר סעיפים שנדרש לקרוא ובסופם לחתום שמסכימים להם.

שלב 4 – לאחר שהשלמתם את החתימה על ההסכם והזנתם את הפרטים הראשוניים, תופיע קטגוריית BrandConnect באפשרויות הזמינות תחת סעיף Earn.

דגשים כלליים בהסכם שחותמים עליו

  • התנאים והתשלום חלים על המפרסמים (מותגים) מחוץ ליוטיוב, שמבחינתה משמשת כגורם המקשר בין הצדדים.

  • יוטיוב עשויה לחלוק עם המפרסמים (מותגים) שרוצים לפעול בה מידע מהערוץ (Analytics Data) ופרטים ליצירת קשר של יוצר התוכן, על מנת שהמפרסם יוכל לשקול אם להתקשר עם יוצר התוכן. המידע נוגע למאפיינים דמוגרפיים של הקהלים (Audience demographics) והאינטראקציה (Engagement) בערוץ ועם התכנים המפורסמים בו.

  • שת”פ עם מותג מסוים עלול לגרום לכך שיוטיוב לא תאפשר הצגת פרסומות  מסוימות שעשויות להתנגש/לסתור את השת”פ הזה (למידע נוסף תחת סעיף Watch Page ads).

     

  • קחו בחשבון שיוטיוב לא אחראית לעסקה שסגרתם עם המפרסם, והיא מסירה מעצמה אחריות לכך. במקביל, נדרש לציין לכל הכללים והמדיניות של יוטיוב (לרבות Paid product policy).

  • ההשתתפות ב-BrandConnect עשויה להתבטל במידה והערוץ אינו עומד יותר בתנאי תכנית המונטיזציה של יוטיוב ו/או סעיף אחר מהמדיניות של יוטיוב (including YouTube channel monetization policiesYouTube policies, and Google Ad policies). אלו נתונים לשינוי מעת לעת ונדרש לעקוב אחריהם.

דגשים בהתנהלות מול המפרסם

ככלל, מפרסמים רשאים להשתמש בקמפיינים שנסגרו דרך BrandConnect למשך שישה חודשים ביוטיוב ו/או בפלטפורמות אחרות. ניתן להגדיר פרק זמן של יותר/פחות מכך. 

קיימת אפשרות להגדיר מראש תימחור שיוצג למפרסמים, על-ידי הזנת סכום (בדולר) עבור תכנים בפורמט ארוך (long-form video) ותכנים בפורמט קצר (Shorts video).

ניתן לכלול כתובת מייל עבור גורם שמטפל בפן העסקי עבור יוצר התוכן (מנהל, סוכן וכדומה). במידה ועושים זאת, רצוי ליידע את אותם אנשים על-כך. כמו כן, רצוי לוודא שהפניות הללו יגיעו בכל מקרה ליוצרי התוכן (כנראה שכן נשלחים, רק נדרש לוודא שזה לא מתפספס ונופל בין הכיסאות).

הסבר לגבי המסך הראשי

ברגע שיהיו הצעות הן אמורות להופיע במסך הזה, אך שימו לב – הרשמה לתכנית אינה מבטיחה בהכרח שיהיו לכם הצעות זמינות שם.

אם האיזור ריק, עליכם להמתין עד שתימצא הצעה רלוונטית עבורכם, ועד אז להמשיך ולהשקיע בערוץ.

כאשר יוצגו הצעה אחת או יותר, תוכלו לבחור בהצעה שאתם מעוניינים בה. 

תוכלו לראות כי קיימת תיבת Media Kit בה מוצג מידע על העדפות של הקהלים שלנו. יוטיוב מציגה את המידע הזה עבור המפרסמים כדי לעזור להם לדעת מיהם הקהלים של הערוץ שלנו. אלו אותם קהלים שהמפרסמים רוצים להגיע אליהם באמצעותנו, ויחפשו הלימה בין מה שהם מחפשים לבין מה שאנחנו מציעים.

גילוי נאות על קמפיין ממומן (Paid Promotion)

לא משנה איפה זה קורה, ברגע שקיבלנו תמורה עבור יצירת התכנים שלנו נדרש לתת על-כך גילוי נאות כלפיי מי שצורכים את התכנים שלנו.

גם יוטיוב דורשת זאת מהיוצרים שלה, ולצורך כך היא מציעה אפשרות לסמן זאת בפירוש בעת העלאת תכני וידאו לפלטפורמה.

אחת המטלות שנדרש לבצע בעת העלאת סרטון ליוטיוב היא סימון תכנים שהם תוצר של שת”פ ו/או התקבלה תמורה לצורך יצירתם כ-Paid Promotion.

זה צריך להתקיים בשוטף בשת”פים, ועל אחת כמה וכמה אם אתם מתכוונים לפעול באמצעות BrandConnect.

Media Kit

יוטיוב פועלת על מנת שיוצרי התוכן שלה יצליחו בה, ולצורך כך אורזת את הערוץ שלנו בצורה אינפורמטיבית למפרסמים בצורת מה שהיא מכנה דוח מדיה קיט (Media Kit Report) המציג פרטים רלוונטיים אודות הערוץ שלכם.

דוח המדיה קיט מספק מידע על הערוץ והתכנים שבו לצד נתונים על איכותיים הקהלים של הערוץ ומדדים כמותיים (metrics) שיאפשרו ליוצרים למצב את עצמם בצורה אפקטיבית בכדי להשיג עסקאות עם מותגים.

המידע הזה מסתתר לו ב-YouTube Studio ובעיקר ב-YouTube Analytics, ויוטיוב מוכיחה באמצעות ה-Media Kit את הערוך הרב שגלום בנתונים המצטברים בערוץ שלנו.

כיצד בנוי הדוח

שם, לוגו ותמונת ה-COVER של הערוץ.

התקציר מתוך לשונית ה”אודות” (About).
ניתן לערוך את המידע המוצג כאן.

נתונים עיקריים (Key channel stats) – חלקם של הנתונים המופיעים כאן הוא בערכים מוחלטים (כמו מספר מנויים וסרטונים שפורסמו) לצד מדדים שהצטברו במהלך פרק זמן קצוב (למשל מהחודש האחרון – מספר צופים, מספר צופים יוניקים, משך צפייה בשעות/ממוצע לסרטון, שיעור הצפייה מתוך הסרטון, מספר צופים חוזרים).
לא ניתן לערוך את המידע המוצג כאן.

מדדים דמוגרפיים (ב-28 הימים האחרונים) – מין, גילאים, מדינות מהן מגיעים הצופים.
לא ניתן לשנות את המידע המוצג כאן.

סרטוני קמפיינים נוספים שנעשו (Branded content videos).
ניתן לשנות את המידע המוצג כאן.

סרטונים בולטים (Featured Videos).
ניתן לשנות את המידע המוצג כאן.

מידע על הקהל (מ-60 הימים האחרונים) – רמת עניין (interest level) ביחס לסרטונים ביוטיוב וחלק יחסי לעומת סרטונים באותה קטגוריה (audience share).
ניתן להציג תחומים/קהלים שונים שנרצה להבליט, בעיקר אם מכוונים למפרסמים מסוימים.

עניין בביצוע רכישה (Shopping interests)(ב-60 הימים האחרונים) – מה רמת העניין של הקהל שלנו לבצע רכישה ביחס לכזה שצופה בסרטונים אחרים ביוטיוב (Interest level) והנתח של הקהל שלנו באותה קטגוריה (Audience share).

ניתן להוריד את הדוח כקובץ PDF (לחיצה על שלוש הנקודות בחלק העליון מימין של הדוח).
יוטיוב מעודדת את היוצרים לשתף את הדוח עם המותגים ומפרסמים פוטנציאליים נוספים, גם אם זה לצורך קידומכם האישי.

טיפים איך להשתמש בדוח בצורה יעילה

יוצרי תוכן יכולים לנצל את ה-Media Kit על מנת להתבלט ולהגדיל את הסיכוי ש”יצודו” את עינם של המפרסמים ו”ינחיתו” קמפיין.

איך עושים זאת?

על ידי-כך שמעדכנים את מה שאפשר, היכן שניתן.

הנה כמה שאלות מנחות שכדאי לקחת בחשבון:

* האם צריך לרענן את הלוגו, קאבר ואודות הערוץ שלכם?

* האם יש מקום ליצור סרטונים ייעודיים שיהיו מכוונים למפרסמים הפוטנציאליים?

* האם יש לכם סרטונים רלוונטיים שתוכלו להגדיר שיופיעו למפרסמים שאתם מעוניינים להשיג?

יש לכם שאלות או הערות?​

מוזמנים לכתוב בתגובות, או לפרסם פוסט בקבוצת הפייסבוק של “יוצרים תוכן”.

הרשמה לניוזלטר

בואו לעקוב אחר "יוצרים תוכן"

יש לנו ה-מ-ו-ן תכנים במיוחד בשבילכם, לרבות: חדשות ועידכונים, מאמרים מקצועיים, הצעות עבודה ליוצרי תוכן, שת”פים, הטבות ייחודיות, מידע על תחרויות ואירועים, ועוד.

קבוצת פייסבוק

קבוצת לינקדאין

ערוץ יוטיוב

עמוד פייסבוק

אינסטגרם

טיקטוק

טלגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן