רום כרמי ואלן צ’רנילוב הם יוצרי תוכן לרשת בתחום התיירות, המתעדים את הטיולים שלהם במקומות שונים ברחבי הארץ ובעולם.

הצמד הנפלא הזה התארח לריאיון אקסקלוסיבי ב”יוצרים תוכן”, במהלכו הם מספרים בין היתר מה זה אומר להיות “יוצרי תוכן” עם דגש על תחום הטיולים והתיירות, משתפים בחוויות מטיולים בלתי נשכחים שהובילו לשת”פים והיכרות עם יוצרים אחרים (כגון אוהד הנווד) וחולקים טיפים ששווה להפנים.


לצפייה בריאיון המלא עם רום ואלן:

זוג המטיילים שאתם חייבים להכיר – ריאיון עם רום ואלן

תוכן עניינים:

פתיח

תחילה רום ואלן מציגים את עצמם ומספרים שהם יוצרי תוכן, יחד ולחוד, ושהם מנהלים שני ערוצי יוטיוב עיקריים: Rom & Ellen (המשותף לשניהם) ו-Carmi & Yarmi (הערוץ שרום מנהל לבדו).

בין לבין, שיחקנו קצת עם המסך הירוק ברקע, כדי להיכנס לאווירת הטיולים שמשתלבת היטב עם המסעות של רום ואלן.


זכרונות מתאילנד

רום ואלן מספרים שהם מאוד נהנו לבקר בתאילנד וצילמו שם הרבה תכנים. לדבריהם, כמות הצפיות בסרטונים הללו משתנה בהתאם לעונות השנה.


הכל התחיל בוינה

אחד הסרטונים הראשונים שצילמו יחד היה “מה עושים בוינה בחורף” (אוסטריה). אלן הסבירה שהסרטון מושפע מעונתיות ושהיא לומדת על מגמות על-ידי ניתוח הסטטיסטיקות של הסרטונים ביוטיוב (מה שניתן לעשות באמצעות כלים כמו YouTube Analytics).

מה עושים בוינה בחורף – אחד הסרטונים הראשונים של רום ואלן

שיקולים על מה יהיה הסרטון הבא

המשכנו לדבר על כך שהסטטיסטיקות מסייעות להם להבין מה אנשים רוצים לראות, ולטענת אלן אנשים מעוניינים לראות מקום מסוים לפני שהם מגיעים אליו. שאלתי את רום ואלן אם דעת הקהל השפיעה על השיקולים שלהם איך לטייל ומה לצלם ולסקר, אך לטענתם הם בחרו לטייל כפי שהם רצו ולא נתנו לזה להשפיע על המסלול שלהם.


לשקף את המציאות

רום הוסיף שמבחינתם הם שיקפו את האמת על המקומות בהם ביקרו, גם כאשר החוויות היו פחות חיוביות. סילוף המציאות הוא תופעה שיוצרי תוכן בתחום הטיולים לעתים חוטאים בה, ורום ואלן לא מוצאים טעם לעשות זאת (ובצדק…).

בהקשר הזה דיברנו גם על ביקורות שמופיעות ב-TripAdvisor וב-Google Maps. אלן סיפרה שהיא כותבת בעצמה ביקורות כאלו, אך טענה שיש הרבה ביקורות מפוברקות.


הסרטון הכי מצליח שלנו

במשך תקופה ארוכה הסרטון הכי מצליח של רום ואלן היה תקופה ארוכה “נחיתה רכה בבנקוק”, אך מאוחר יותר תפס את הבכורה סרטון שתיעד את המסע שלהם בוייטנאם.

העובדה שהם יוצרים תוכן על מדינה מסוימת גורמת לאנשים מאותה מדינה לצפות בסרטון, ולא רק אנשים שמתכננים טיולים לאותו מקום.

אלן מוסיפה שיצירת תוכן באנגלית רק יכולה לתרום למאמצים הללו (אבל גם להוסיף כתוביות זה בסדר…).

נחיתה רכה בבנגקוק – אחד הסרטונים המצליחים של רום ואלן

וייטנאם זה טיל

לדבריו של רום, הסרטון מציע תוכן בעברית ברמה גבוהה ביותר בכל הנוגע למידע ברשת על וייטנאם. אלן הוסיפה שיתכן וגם כאן הנושא של עונתיות רלוונטי להצלחת הסרטון.

פלייליסט הסרטונים שרום ואלן יצרו על וייטנאם

ניסיון בתור צלמים

כשנשאלו על הניסיון שלהם לפני שהפכו ליוצרי תוכן לרשת בתחום הטיולים, רום ענה שהיה לו עסק להפקת סרטוני תדמית, הופעות וצילומי רחפן. מדי פעם הוא היה מעלה תכנים קצרים לפייסבוק ואינסטגרם, ומשם התפתח גם ליוטיוב.

אלן הייתה צלמת סטילס חובבת, וכשהשניים טסו לחו”ל יחדיו היא רכשה ציוד מקצועי יותר והחלה להתמקצע בתחום.

בטיול עצמו הם מספרים שמכיוון ששניהם יוצרים תכנים, היה להם שניים מכל דבר (שתי מצלמות, שני מחשבים וכו’). אמנם לעתים זה היה לא הכי נוח להיסחב עם כל הדברים, אבל היו לכך גם לא מעט יתרונות מבחינת היכולות ההפקתיות שלהם.


הבראנז’ה של הוולוגרים המטיילים

כמו בכל תחום, גם אצל יוצרי תוכן יש קהילה ובראנז’ה של החברים בה. רום ואלן ציינו לטובה את אוהד נבון (AKA “אוהד הנווד”), יוצר תוכן אהוב ומוערך שהם פגשו ואפילו זכו לשתף איתו פעולה.


השת”פ התאילנדי שלנו

כששאלתי את רום ואלן לגבי חסויות עם גורמים מסחריים, הם סיפרו שהיה להם שת”פ מאוד מוצלח עם משרד תיירות בתאילנד.

הפלייליסט של כל הסרטונים שרום ואלן צילמו בתאילנד

יש כסף בתחום!?

מהשיחה על שת”פים ישר עברנו לדבר על הנושא שמעניין כל מי שעוסק ביצירת תוכן – האם אפשר להתפרנס מיצירת סרטונים לרשת. כולנו הסכמנו שצריך לקחת בחשבון שהרבה יוצרים חוטאים בכך שהם מציגים תמונה הרבה יותר וורודה ממה שקורה במציאות.

אלן הבהירה שבהחלט אפשר להרוויח כסף ולהשיג חסויות, אבל צפיות מיוטיוב זה לא מקור הכנסה שאפשר להתבסס עליו. מעבר לכך, גם אם מקבלים חסויות או הטבות, זה לא בהכרח אומר שזה משתלם.

רום סיפר שכאשר ביקרו בקנדה, הם פגשו יוטיובר שהציג את עצמו כמצליח מאוד, עם סרטונים על הכלבים שלו שזכו לצפיות רבות. מהר מאוד הם הבינו שזו הייתה הצלחה נקודתית כאשר הכלבים שלו היו גורים, וכשהכלבים גדלו אותו יוצר לא הצליח למנף את ההצלחה הראשונית שלו.

המסקנה של הסיפורים הללו הובילה אותנו לדבר על כך שיוצרים צריכים לדעת איך להתפתח ולמנף את העשייה שלהם כדי שיוכלו להרוויח מכך לאורך זמן.

בהקשר הזה עוד דבר מעניין שעלה בשיחה הוא שהרבה יוצרים מונעים מאגו ונמנעים משיתוף פעולה אחד עם השני, וזה כחבל כי כשעוסקים ביצירת תוכן ורוצים להרוויח מהתחום אלו מרכיבים חשובים מאוד.


מדד ההצלחה של רום ואלן

אין ספק שרום ואלן הם יוצרים מצליחים, אבל היה לי חשוב לשאול אותם אם הם מרגישים כך.

רום אמר שהוא תמיד אהב ליצור תוכן וזה מה שמניע אותו, אז ההצלחה מבחינתו היא שהוא נהנה ממה שהוא עושה וההערכה שהוא זוכה לה מאנשים שצופים בסרטונים שלו. הפן החומרי הוא לא מה שמניע אותו.

אלן סיכמה יפה כשציטטה את Casey Neistat שאמר “מה שלא תעשו בשביל דולר אל תעשו גם בשביל אלף דולר“.

“If you wouldn’t do it for $1, don’t do it for a million dollars” Casey Neistat 8:44

ניתן לעקוב אחר רום ואלן בדרכים הבאות:


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”


תודות:

יוצר:
איתי ליפקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן