זהו סיפורה של אחת הביוטריות המצליחות ביותר שצמחו ביוטיוב – מוקדש לכל הביוטריות באשר הן 💄

מישל פאן (Michelle Phan) היא אחת הביוטיריות (יוצרות תכנים שקשורים לאיפור וטיפוח) המצליחות הראשונות שצמחו ביוטיוב. אם אתן לא מכירות, תחשבו אשלי וקסמן בקשי – Ashley Waxman Bakshi המעולה – רק בקנה מידה גלובלי…

הסרטונים של מישל שברו את הרשת כבר לפני למעלה מעשור (עוד כשהמושג “לשבור את האינטרנט” היה באופנה), כאשר הסרטון המצליח ביותר שלה, בו היא הציגה את מראה ה”ברבי”, עומד כיום על 67 מיליון צפיות:


למרות ההצלחה המרשימה של מישל, היא הפתיעה את העולם והודיעה ב-2017 שהיא עוזבת את יוטיוב 😱

בסרטון הבא היא מסבירה את הסיבות שהובילו לכך:

סרטון הפרידה של מישל פאן מיוטיוב (פורסם ב-2017)

כשיוצרים גדולים שאנחנו אוהבים לוקחים פסק זמן או עוזבים אותנו זה עצוב מאוד וזה לא יהיה מוגזם להגיד שנוצר אצלנו בלב חלל שעולה על התחושה שאנחנו חווים כאשר סדרת טלוויזיה, סרט או ספר שאנחנו אוהבים מסתיימים – כי במקרה של יוצרים לרשת אנחנו מתייחסים אליהם כמו חברים קרובים, ובקשרים מסוג זה ברוב המקרים אף אחד לא יודע מתי זה באמת יסתיים.


אבל לסיפור של מישל יש המשך, אפילו חיובי מאוד, בדמות סרטון חדש שהיא פרסמה לפני מספר ימים אחרי למעלה משנתיים (חיי נצח בעידן כוכבי הרשת) בהן היא לא פרסמה תכנים:

סרטון החזרה שהעלתה מישל פאן לאחר שנתיים של “היעדרות” מיוטיוב

מה שחשוב לקחת מהסיפור של מישל הוא לא את כמות הצפיות והמנויים שלה, אלא את ההשלכות של היותה יוצרת וכוכבת רשת מצליחה. מישל לא המציאה את הגלגל או את תחום ה”ביוטריות”, אבל היא בהחלט חוותה את הדברים היותר ופחות טובים שנלווים ליצירה והפרסום במלוא עוצמתם.

חשוב ללמוד מכך, שמעבר לסמארטפון עם מצלמה, מיקרופון איכותי ורינג-לייט שעוזרים לנו ליצור תכנים, יש כלים קצת יותר חשובים שיוצרי תכנים שבוחרים להיחשף צריכים לסגל לעצמם – חוסן נפשי והרגלים שיעזרו לנו להצליח לאורך זמן ולהתמודד עם ההצלחה אם וכאשר היא תגיע…


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן