הפוסט הבא התפרסם בקבוצת הפייסבוק של “יוצרים תוכן”:

היי אני אשמח לעזרה ☺️ אני סטודנטית לתקש״ח ובמקום העבודה שלי (לא קשור לעיצוב) יש מישהי חיצונית שמתפעלת את העמודים העסקיים. הצעתי את עצמי לתפעל את העמוד כי אני יודעת שאני יכולה. אני מעצבת מוכשרת, כותבת מצוין, טכנולוגית ויש לי כל מה שצריך.

איפה זה מסתבך לי? המנהלת בעד וביקשה שאביא לה הצעה מסודרת, כמו שהייתי מביאה לכל לקוח שלא מכיר אותי. אממה, אני לא יודעת איך ומה, לא מכירה את העולם הזה, את המשתנים שצריך לקחת בחשבון (כמות פוסטים? תגובות? מענה ללקוחות? עיצובים? סטורי? וכו׳ וכו׳) ובטח שלא יודעת איך לתמחר.

יש לציין שהיא אמרה לי שקו המחשבה שלהם היה לחפשת מישהי/ו שיעשו גם את ניהול העמודים האורגניים וגם קמפיינים ממומנים, אבל קמפיינים בכלל לא יצא לי ללמוד (ואני יודעת שאני יכולה אם ארצה), אבל הציעה שלעת עתה נשים את זה בצד. הייתי שמחה לדעת בכל זאת איך לקחת גם את זה בחשבון.

שאלת בונוס אחרונה – כמה זמן בפועל דרוש לתפעול עמוד אינסטגרם+פייסבוק אחד? אני יודעת שזה תלוי, תוצרים ואיכות דורשים השקעה. השאלה מה המקסימום (ברור ש-10 שעות ביום לא יידרשו).

אז כמו שניתן להבין אני מאוד רוצה ודי אבודה, אני באמת אשמח להכוונה בנושא. אני זקוקה מאוד להכנסה הזאת ואני באמת מאמינה שאני אוכל לעשות את זה טוב.

תודה!


מלא שאלות, אנסה לענות לך בקצרה מהניסיון שלי (מקווה שאצליח לעזור לך, ובמקרה כזה שתהיי מספיק הגונה לעדכן אותי על כך):

ניסוח הצעה

על פניו, מבקשים ממך דבר מאוד פשוט וזה לתת צעה מסודרת לניהול עמוד פייסבוק וחשבון אינסטגרם.

צריך לכתוב אותה ולפרט בה כמה שיותר דברים כדי שיהיה תיאום ציפיות מה רוצים ממך ומה את נותנת.

ברגע שיש משהו נוסף (ותמיד יש משהו נוסף…) – צריכים לשלם על זה.

רוב הלקוחות לא ישלמו לך מעבר למה שסוכם כי מבחינתם לא משנה מה יגידו לך – זה עוד כסף, ואם הם השיגו אותך במחיר ששילמו לך, או שיבקשו עוד תמורת אותו כסף או שימצאו מישהו אחר יותר זול.

זה תופס גם לגבי עבודה כשכירה וגם כנותנת שירות חיצוני.

מה שמבקשים ממך לעשות במסגרת העבודה

עיצוב – זו עבודה בפני עצמה, בטח אם את עושה את זה לבד.

רצוי לקחת בחשבון האם יש לך את הכלים לכך? לאיזה רמה של עיצוב ויצירת תכנים מצפים ממך? האם משלמים לך עליהם בנוסף או כחלק מההצעה שלך?

מענה ללקוחות – האם את הולכת להיות השירות שלהם עכשיו?

אם השירות לא שווה כלום תהיה לך הרבה עבודה, מספיק בלאק פריידי אחד כדי להבין זאת. לחלופין, לקוח ממורמר שכועס (בצדק או שלא, כרגע לא משנה) שמוציא לך את הנשמה בכל הנכסים הדיגיטליים של האירגון כדי לשרוף לך את הזמן רק על זה.

פירסום תכנים ברשתות החברתיות – יש גודל לאינסטגרם, ובתוך זה יש סטורי, וריל, ופיד, ועכשיו גם THREADS אז זה ארבעה דברים שונים. והאם מצפים ממך להתאים את המידות? האם מצפים שתגדילי את החשבונות הללו? האם את עושה רק תמונות או סרטונים? מה אם מחר יוצא פיצ’ר חדש? מה אם ירצו גם ניוזלטר להוציא? כמו כן, את צריכה לקבל גישה לנכסים

קידום ממומן – גם כאן זו עבודה בפני עצמה, בטח אם אין לך ניסיון.

למרות שיש דימיון בין המערכות השונות, כל פלטפורמה דורשת התמקצעות.

וגם כאן שם יש הרבה חוכמולוגים משני הסוגים – אלה שרק סיימו קורס PPC ועושים את מה שחלקנו כבר הספיקו לשכוח, ואלה שמשחקים אותה שיש להם ידע וניסיון ורק עושים נזק ולא יודעים לקחת אחריות כשצריך.

קרה לי יותר מפעם אחת שעבדתי עם חברה, לפני כן או במקביל אליי עבדו עם “מומחים” (סוכנויות, משרדי פירסום, “מקצוענים” שרק יודעים להגיד לי שמה שאני עושה אפשר לעשות טוב יותר) שבפועל לא באמת נתנו ערך מוסף אבל ידעו לקחת הרבה כסף אבל בפועל גרמו להרבה בעיות.

אבל מכיוון ששאלת, עלות קידום ממומן מתחלקת לרוב לשניים:

1. עלות לעבודה של מי שעושה אותה וכוללת להקים קמפיינים, לבצע אופטימיזציה ועוד. זה משולם כמשכורת גלובלית (לרוב לעובד אין-האוס) או כריטיינר לגורם החיצוני באחוזים או כסכום קבוע).

2. 2. עלות שמשקיעים בפירסום עבור הקמפיינים, יכולים להגדיר אותה מראש או לתכנן בהתאם לפרמטרים שונים (תקופות, קמפיינים, השקות מוצרים/שירותים חדשים ועוד).


אז איך לתמחר נכון?

1. תגדירי כמות של שעות עבודה או ריטיינר חודשי ותני להם סכום.

תחליטי כמה את רוצה להרוויח או כמה שעת עבודה שלך שווה.

זו אמירה מאוד כללית בלי להיכנס לסכומים או מספרים, כי לכל אדם יש סכום מסוים שהוא רוצה להרוויח, וזה משתנה בין אדם לאדם. יש כאלה שהם חזירים, יש כאלה שמתמחרים את עצמם בחסר, ולכן לזרוק מספרים זה משהו מאוד כללי בשלב הזה אבל צריך לעשות את העבודה ולהבין כמה העבודה שלך שווה. בשביל זה יש את הסעיפים הבאים…

2. לבדוק אם מה שאת מבקשת ריאלי ביחס לשוק.

אני לא עונה באופן כללי בלי להבין במה מדובר כ

קחי בחשבון שלניסיון ומוניטין יש ערך, במיוחד אם את יודעת להביא אותם לידי ביטוי, אבל צריך גם לדעת שרוב הלקוחות לא יסכימו לשלם יותר אם יוכלו להשיג מישהו בסכומים שאת נוקבת בהם.

3. תנסי להבין מהלקוח כמה הוא מוכן לשלם.

אם הלקוח עשה את שיעורי הבית שלו – כנראה שהוא יודע כמה הוא מוכן לשלם.

אם הם רוצים אותך בגלל מי שאת – ידעו לאותת לך שרוצים אותך.

אם רוצים אותך בזול – גם כאן ידעו לאותת לך, וכדאי לדעת להציג גבול מסוים שממנו את לא מוכנה למכור את עצמך בזול.


מכיוון שאת חדשה:

תהיי הגונה גם כלפי עצמך וגם כלפי הלקוח (זה גם מבחן לראות אם הלקוח הגון) ותגדירי בהצעה תקופת ניסיון של כמה חודשים שבה את רואה כמה עבודה זה מצריך ממך, האם מה שהוגדר מכוסה בהצעה והאם מה שמשלמים לך משקף את זה.


בואו לעקוב אחר “יוצרים תוכן”


הצטרפו לרשימת התפוצה של “יוצרים תוכן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן